Bilim dergisi Tech Times’da yayınlanan “Suni renklendirici 4-methylimidazole (4-Mel)'in kanser riski taşıdığı açıklandı.Ne diyorsunuz?

18 Şubat 2014

Merhaba Gökhan,

 

Son günlerde medyada yer alan ve ABD’de kolalı içecek üretiminde kullanılan karamel maddesinin işlenmesi sırasında oluşan 4-MEI (4-Methylimidazole) maddesinin zararlı olduğu ve yasaklandığı haberleri doğru bilgileri içermemektedir.

 

ABD’de Kaliforniya dahil olmak üzere hiçbir eyalette 4-MEI maddesinin yasaklanması söz konusu değildir. 2012 yılında ABD’nin Kaliforniya Eyaleti Gıda Otoritesi, eyaletteki tüm gıda üreticilerinden karamel kullanımı sırasında oluşan 4-MEI (4-Methylimidazole)  maddesinin oranının hiçbir bilimsel veriye dayandırılmadan kanser yaptığı iddiasıyla azaltılmasını talep etmiştir. Bu durum dünyada bir tek Kaliforniya Eyaleti’nde gerçekleşmiştir. ABD’de Kaliforniya dahil olmak üzere hiçbir eyalette gazlı içeceklerin satışına yönelik herhangi bir yasaklama söz konusu değildir. Kola üreticileri, Kaliforniya Eyaleti Gıda Otoritesi’nin karamel kullanımı sırasında oluşan 4-MEI maddesinin oranının düşürülmesi  talebi doğrultusunda karamel tedarikçilerinden üretim süreçlerinde değişikliğe gidilmesini istemiştir. Karamelle ilgili sizinle detaylı da bilgi paylaşmak isteriz.

 

-          Karamel, dünyadaki pek çok resmi otorite tarafından güvenli olarak kabul edilen bir gıda renklendiricisidir ve uzun yıllardır gıda sektöründe yaygın olarak kullanılmaktadır.  Bu otoritelerin tamamı yiyecek ve içeceklerde karamelle renklendirmenin güvenli olduğuna karar vermiş ve kullanımına bir kısıtlama getirmemiştir.

 

-          Karamel, ABD Gıda ve İlaç İdaresi (FDA), Avrupa Gıda Güvenlik Kurumu (The European Food Safety Authority-EFSA), Dünya Sağlık Örgütü Gıda Katkı Maddeleri Ortak Uzman Komitesi (The WHO/FAO Joint Expert Committee on Food Additives-JECFA), Avustralya Gıda Standartları Resmi Ajansı (The Food Standards Australia New Zealand-FSANZ) ve Kanada Sağlık Kurumu (Health Canada ve A National Toxicology Program-NTP)’nun bulunduğu, dünyadaki pek çok resmi otorite tarafından güvenli olarak kabul edilen bir gıda renklendiricisidir ve uzun yıllardır yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Bu otoritelerin tamamı gıda ve içeceklerde karamelle renklendirmenin güvenli olduğuna karar vermiş ve kullanımına bir kısıtlama getirmemiştir Avrupa Gıda Güvenliği Kurumu (EFSA) da, 4-MEI maddesinin insan sağlığına herhangi bir zarar verdiğini veya kanserojen olduğunu kabul etmemekte ve karamel ile ilgili herhangi bir kısıtlama getirmemektedir.

 

-          4-MEI, fırınlama, ısıtma gibi pişirme işlemleri sürecinde gıdalarda doğal olarak eser miktarlarda oluşabilen bir maddedir. Bu madde fırınlanmış yiyecekler, kahve, ekmek, soya sosu, bazı biralar ve karamel gibi pek çok gıdada eser miktarlarda bulunur.

 

-          Karamel Türk Gıda Kodeksi’ne göre de karamelin renklendirici olarak yiyecek ve içeceklerde kullanımı onaylıdır.

 

Tüm ürün içeriklerimiz güvenlidir ve gıda otoriteleri tarafından onaylıdır. Coca-Cola’yı dünyanın 200'den fazla ülkesinde kamu kurum ve kuruluşlarının gerekliliklerine ve gıda mevzuatlarına uygun olarak satışa sunarız. Ürünlerimiz ülkemizde de Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın izni ile üretilir ve denetlenir. 

“Merak Ettim” dediğin konuya verdiğimiz cevap aklındaki soru işaretlerini giderdi mi?
TÜM SORULAR
Diğer Sorular
Kolaların üzerinde neden hiç seren yazmıyor.bir tanede olsa yazdırmam mumkun mu ?
Paketlerimizin üzerinde yer alan isimler IPSOS araştırma şirketi ile gerçekleştirdiğimiz ve katılımcıların Türkiye'de en çok sevilen, ilk akla gelen ve <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> ürünleri üzerinde görmek istenilen kadın/erkek isimleri sorularına verdikleri yanıtlardan belirlenmiştir. Bu sorulara verilen yanıtlar ...
Marka
kolada sadece seker kullansaniz, zeroda sadece sukraloz kullansaniz ve urun gamina seker orani %50 az cola ekleseniz olmaz mi?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> 1886’dan bu yana her yerde aynı yüksek kalite standartlarında üretilmeye devam etmektedir. İçerik ile ilgili değişiklik yapılması söz konusu değildir. Tüm ürünlerimizin ambalajlarının üzerinde içindekiler bilgili bulunmaktadır. Damak tadınıza en uygun olan seçeneği tercih edebilirsiniz.
Marka
Zelis ismi coca colalarda varmı yoksa yaparmısınız
Ürünlerimizin üzerinde kullanılan isimler, <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> Türkiye çalışanlarının isimlerini temsil etmek üzere hazırlanmıştır. Bu nedenle şu an için ürünlerimiz üzerinde özelleştirme seçenekleri sunmamaktayız. İlgi ve anlayışınız için teşekkür ederiz.
İçerik
coca cola şirketinden hisse satın alabiliyor muyuz halka açıksa bunun mümkün olması gerekiyor
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> şirketi (The <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> Company) %100 halka açık bir şirkettir. New York borsasında işlem gören şirketin hisseleri yatırımcılar tarafından alınıp, satılabilmektedir. The <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> Company hissesi almak için Türkiye’deki bankalar veya aracı kurumlarla görüşebilirsiniz.  Türkiye'de markal...
Kampanyalar
Coca-Cola yapılırken çevreye zarar veriliyor mu?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> olarak sürdürülebilirliği, işimizin merkezine koyuyor ve bizi gelecekte de başarıya taşıyacak en önemli unsurlardan biri olarak değerlendiriyoruz. Tüm faaliyetlerimizde çevreye olan etkimizi en aza indirmeyi hedefliyor, kamu, özel sektör ve sivil toplum işbirlikleri kurarak çevresel ve ...
Kampanyalar
Coca cola'yı bulan kişi nerelidir
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>, 1886 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nin Georgia eyaletinde Atlanta’lı Eczacı Dr. John Pem berton tarafından üretilmiştir. Pemberton 1833 yılında Amerika’nın Georgia eyaletinde Knoxville’de doğmuştur.
Kampanyalar
Kolada nikotin var mı
Hayır. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>’nın içerisinde su, şeker veya fruktoz-glikoz şurubu, karbondioksit, renklendirici olarak karamel, asitliği düzenleyici olarak fosforik asit, doğal aroma vericiler ve kafein bulunur.
İçerik
Yeni 330 ml kutularda kullandığınız malzeme tam olarak nedir? Ayrıca bu kutuların boyutları (yükseklik/çap) ve saç kalınlığı ne kadardır?
330 ml. kutu ambalajlarımız alüminyumdan yapılmaktadır. Kutu yüksekliği 145.40mm, gövde çapı 58.0mm - 58.4mm ve taban çapı 46,18mm – 46.23mm’dir.
İçerik
Sen de “Merak Ettim” dediğin soruyu sor
Soru gönder
Kurumsal
4355 Soru
Coca-Cola Şirketi hakkında merak ettikleriniz. Fabrikalarımız, sertifikalarımız, faaliyet gösterdiğimiz ülkeler, tarihçemiz ve daha fazlası.
Kampanyalar
90 Soru
Kampanyalarımız hakkında merak ettikleriniz. Kampanya koşulları, kampanya katılım tarihleri, hediyelerin temini ve aklınıza takılan diğer konular.
İçerik
7489 Soru
Ürünlerimizin içeriği hakkında merak ettikleriniz. Besin değerleri, ürün içerikleri, ürünler arası farkılılıklar, içerik raporları ve merak ettiğiniz diğer konular.
Sürdürülebilirlik
207 Soru
Sürdürülebilirlik projelerimiz hakkında merak ettikleriniz. Kız Kardeşim projesi ve kadın girişimcilere destek programlarımız, atıksız dünya hedefiyle sürdürdüğümüz projeler, su kaynaklarının korunması ve aklınıza gelen diğer tüm sürdürülebilirlik konuları.
Marka
11431 Soru
Coca-Cola Türkiye bünyesindeki markalarımız hakkında merak ettikleriniz. Markalarımızın pazarlama faaliyetleri, reklamlarımız, ürün özellikleri, sınırlı sayıda çıkarılan özel ürünler ve daha fazlası.